Google koncem léta spustil nový update vyhledávacího algoritmu
Základní změny, které aktualizace přináší
- Hlavním záměrem Googlu pro tuto aktualizaci je zvýšit přesnost hodnocení relevance obsahu na webových stránkách.
- Tyto změny mohou ovlivnit postavení vašeho webu ve výsledcích vyhledávání – buď k lepšímu, nebo k horšímu.
- Pokud po této aktualizaci došlo ke snížení výkonu vašeho webu, neznamená to nutně technický problém s vaším webem, ale pravděpodobně se snížení návštěvnosti týká spíše kvality jeho obsahu.
Možný dopad?
Jak již bylo zmíněno v úvodu, Google usiluje především o to, aby návštěvníci dostávali co nejrelevantnější a kvalitní výsledky. I když základní aktualizace není zaměřena na konkrétní weby nebo stránky, může přesto způsobit, že stránky s nižším hodnocením se najednou zlepší a zviditelní se. Naopak, stránky, které byly dříve lépe hodnoceny, mohou ztratit své hodnocení a sklouznout dolů. U vašich stránek tak může tedy dojít k navýšení i poklesu návštěvnosti.
Pomůžeme Vám zvýšit návštěvnost vašeho webu.
Co dělat, když ztrácíte návštěvnost?
- Soustřeďte se spíše na vylepšení kvality obsahu na vašem webu, než na technické opravy.
- Zkontrolujte, jaké vyhledávací dotazy přivedly lidi na vaše stránky, zkuste svůj web vnímat očima tohoto návštěvníka a odpovědět si na otázky, zda je obsah vašeho webu originální a relevantní? Je srozumitelný?
- Doporučujeme se také poradit i s lidmi kolem vás (kolegové v práci, rodina...), zda textu rozumí a je pro ně přínosný a srozumitelný. Můžete se samozřejmně nechat inspirovat i u vaší konkurence.
Pokud již budete provádět nějaké úpravy, může trvat i několik měsíců, než vaše webové stránky obnoví své hodnocení a vrátí se např. na své původní pozice. Google však své algoritmy neustále upravuje. Mezi rozsáhlejšími základními aktualizacemi může vydávat další drobné aktualizace, které mohou mít pozitivní dopad na stránky, na nichž došlo ke změnám.
Doporučujeme zůstat trpěliví, zaměřit se na neustálé zlepšování kvality obsahu webových stránek a vyhýbat se kopírování a povrchnímu popisu bez přidané hodnoty pro čtenáře.
Zdroj:
Potřebujete pomoc nebo radu? Ozvěte se nám!