Jak na nastavení Google Analytics 4?

Datum vydání novinky: 13. 7. 2023
K 30. 6. došlo k ukončení ukládání dat o návštěvnosti webových stránek a e‑shopů v nástroji Universal Analytics. Od 1. 7. je pro analýzu dat, včetně e‑commerce, nutné používat nástroj Google Analytics 4 (GA 4). V tomto článku jsme pro vás připravili souhrn nejdůležitějších novinek a praktického průvodce nejdůležitějšími kroky nastavení. 👇

Výhody Google Analytics 4

Díky webové analýze získáte odpovědi na klíčové otázky týkající se vašeho e-shopu, jako například:

  • zjistíte proč návštěvníci nedokončí svůj nákup
  • zjistíte, které stránky navštěvují nejčastěji a kde tráví nejvíce času
  • zjistíte, kdo je vaše publikum, kdo u vás nakupuje nejčastěji a přináší nejvyšší tržby
  • v jediném účtu díky GA 4 získáte kompletní přehled o návštěvnosti vašeho webu i mobilní aplikace, což vám umožní sledovat chování uživatelů napříč různými kanály
  • budete mít rychlejší, přehlednější reporting a vlastní přehledy přizpůsobené vašim potřebám
  • můžete snadno sledovat klíčové metriky a údaje, které jsou pro váš byznys nejdůležitější

Pokud potřebujete data uchovávat delší časové období než 14 měsíců, pak je nově možné ukládat data do datového skladu BigQuery. Reporty dat je pak možné vizualizovat v různých nástrojích jako je Looker nebo PowerBi. Díky tomu je možné data jednoduše a přitom srozumitelně prezentovat a vyhodnocovat.

Na základě údajů získaných z GA 4 lze snadno a chytře nastavit výkonnostní internetovou reklamu a PPC kampaně. Naši specialisté mají roky zkušeností s tvorbou efektivních reklamních kampaní, což potvrzuje dlouhodobě nízký podíl nákladů na obratu našeho klienta Hejduksport.cz, u kterého se PNO pohybuje pod 5 %.

Pomůžeme Vám s nastavením GA 4.

Jak přejít a správně nastavit nové Google Analytics 4?

Google automaticky vytvořil novou verzi nástroje Google Analytics 4 pro všechny účty, které byly registrovány v Universal Analytics. Výchozí nastavení po automatickém převodu na novou službu ale často neodpovídá potřebám a specifikům daného byznysu. Nám se osvědčilo důkladně nastavit všechny události, ke kterým dochází na webu, nastavit filtry interní návštěvnosti a provést kompletní revizi nastavení z původních Analytics.

Nastavení Google Analytics 4 zahrnuje mnoho kroků, kontaktujte nás a můžeme spolu nezávazně probrat, v čem byste potřebovali pomoci.

Průvodce nastavením Google Analytics 4 

Nejdůležitejší body nastavení Google Analytics jsme pro vás zpracovali do stručného checklistu. Jaké jsou tedy kroky v nastavení GA4?

  1. nasazení měřících skriptů do kódu stránky nebo prostřednictvím Tag manageru
  2. cookie lišta odpovídá současné legislativě a měření je pouze se souhlasem uživatele
  3. retence dat
  4. zapnuté Google Signals
  5. nastavení událostí a konverzí
  6. nastavení publik
  7. filtrace IP adres
  8. cross domain měření v případě, že měřím na větším počtu domén
  9. vyloučené odkazující zdroje
  10. propojení Google Ads, Big Query, případně dalších nástrojů
  11. přehledy jsou modifikované pro potřeby businessu

Mějte data pod kontrolou

Správné nastavení nástroje Google Analytics 4, které bude vyhovovat vašemu byznysu, může být složitý proces. Proto jsme tu, abychom vám pomohli. Nabízíme vám služby našich zkušených specialistů pro efektivní využití tohoto nástroje.

 

Ozvěte se nám, rádi vám pomůžeme.

Šablona kontaktního formuláře

 

 

Máte nějaké dotazy? Kontaktujte nás.
Soubor byl úspěšně nahrán