Nejvyšší čas přejít na nové Google Analytics 4
Jak a kdy přejít na GA4
Doporučujeme změnu neodkládat a rozhodnout se pro ni co nejdříve. Nové měření začněte od konkrétního milníku, například k začátku nového měsíce. Pokud to stihnete ještě letos, budete mít v nových GA4 data z letošní vánoční sezóny. To vám zásadně ulehčí plánování a vyhodnocení vánoční sezóny v příštím roce. Novou službu nyní nechte běžet paralelně se starými Analytics a sbírejte data do obou služeb zároveň. O historická data v Google Analytics nepřijdete, jen už od července 2023 nebudou přijímat data nová. Čím dříve začnete v novém nástroji měřit, tím lepší konkurenční výhodu získáte před ostatními. Tato změna je nevyhnutelná a čeká každého, kdo bude chtít i nadále sbírat data o návštěvnících svého webu a e-shopu.
Co se mění v GA4
Nové GA4 již nejsou založeny na návštěvách (sessions), jako původní verze Analytics, ale na událostech (events). Pod událostmi si můžete představit jakoukoliv činnost, kterou uživatel na vašem webu udělá. Z toho poté můžete analyzovat jeho chování. Může to být odeslání kontaktního formuláře, zkopírování telefonního čísla nebo e-mailu, ale i odeslání objednávky z e-shopu. Nové GA4 vám díky tomu dávají větší možnosti řešit potřeby a analyzovat chování vašich skutečných zákazníků.
Výhody nové služby
Zvyknout si na novou podobu a fungování analytického nástroje nebude jednoduché. GA4 však nabízí spoustu příležitostí pro novou a lepší analytiku, která odpovídá současným trendům v marketingu. Lépe porozumíte chování uživatelů, budete mít možnosti rozšířených měření a díky modelování dat Google vyplní mezery ve ztracených datech způsobených blokací a mazáním cookies třetích stran. Novou službou poskytuje Google zdarma výhody, které původně nabízel pouze u placeného nástroje Google Analytics 360.
- Budete moci pohodlněji vytvářet a analyzovat průchody nákupním funnelem.
- V jednom účtu budete mít přehled o návštěvnosti webu i aplikace.
- Získáte rychlejší a přehlednější reporting díky vlastním přehledům.
- Dostanete lepší přehled o svých zákaznících díky prediktivním insights, které pracují s Customer Lifetime Value.
- Nebudou vás omezovat limity počtu reportovaných událostí.
- Získáte možnost pracovat s atribučním modelem data-driven.
- GA4 vám umožní exportovat data do Google BigQuery.
- Zjednodušíte si tvorbu klasických i remarketingových publik, která lze navíc používat napříč službami a produkty Google.
Nevíte si rady s nastavením GA 4? Ozvěte se nám, rádi vám pomůžeme.