Rady a tipy jak získáte z předvánočních kampaní maximum.

Datum vydání novinky: 21. 9. 2022
🎄 Letošní vánoční sezóna bude z pohledu e-commerce specifická. Po covidových letech zasáhla všechny spotřebitele nejistota v podobě rostoucích cen energií a vysoké inflace. S tím je spojená větší opatrnost v nákupním chování. Tržby e-shopů se vrací často do vývojové trajektorie předcovidového roku 2019. Všechny e-shopy proto nyní přemýšlí, jak motivovat zákazníky k tržbám. Zároveň je stávající situace pro e-shopy velká příležitost, která může přinést inovace a posun na jejich novou kvalitativní úroveň. V podzimním období e-shopy často vygenerují i přes polovinu ročního obratu 💰. Začněte efektivně využívat potenciál svého e-shopu i vy!

Pojďme se podívat na pár tipů, jak postupovat na co se zaměřit.

1.  Ujistěte se, že je váš e-shop v dobré kondici

Rychlost. Přehlednost. Responzivita. Správně nastavené on-page faktory. Pár kouzelných věcí, které výrazně zlepší konverzní poměr vašeho e-shopu. Z naší zkušenosti víme, že zamřením se na odstranění několika největších nedostatků můžete výrazně zvýšit kvalitu vašeho e-shopu i konverzní poměr.

K odhalení nedostatků používáme několik nástrojů - sledování reálného chování uživatelů,  heatmapy klikanosti a scrollování, či audit rychlosti. Poradíme vám, jak nejlépe váš e-shop optimalizovat, co má největší potenciál na zlepšení a výsledky ověříme pomocí analytiky e-shopu a A/B testů.


Jaké nedostatky na e-shopech nejčastěji řešíme?

  • úzká místa na cestě zákazníka k nákupu, nejkritičtější místo je průchod košíkem
  • nedostatečná rychlost a uživatelský zážitek z e-shopu - jak si stojí váš e-shop si můžete změřit i sami dle metrik Google Core Web Vitals: https://pagespeed.web.dev/ 
  • problémy se zobrazením a použitelností na mobilních zařízeních
  • důležitý obsah je až příliš nízko na stránce, uživatelé k němu nedoscrollují
  • zákazníci nechápou klíčové call-to-action prvky (tlačítka, na které se nekliká, ale mělo by)

2.  Spouštějte online kampaně ve správný čas a pro správné publikum

Než se pustíte do plánování kampaní, nejprve hledejte odpovědi na otázky typu: Kdy a jací lidé u vás na e-shopu nejvíce nakupovali? Jaké produkty jsou nejatraktivnější pro vaše zákazníky? Nakupují více ženy, nebo muži? Jaká zařízení používají vaši nakupující? Jaké kampaně byly úspěšné a proč? 

Zamyslete se nad hledaností produktů v čase. Některé typy nákupů zákazníci plánují na začátku vánoční sezóny, jiné řeší emocionálně a rychle, často na poslední chvíli s blížícím se Štědrým dnem. 

3. Zapojte se do Black Friday a Cyber Monday

Letošní Black Friday vychází na pátek 25. listopadu. Cyber Monday na pondělí poté. Využijte tyto "nákupní svátky" pro navýšení vašich objednávek. Přestože jde o cizí svátky, které u nás nemají dlouhou historii, z našich zkušeností víme, že velmi dobře fungují i u nás. Pokud nechcete zavádět přímo slevy, zkuste vymyslet vlastní zajímavou nabídku. Může to být doprava zdarma, dárky k objednávce, nebo něco jiného. A hlavně to nezapomeňte komunikovat.

4. Zdůrazněte vánoční atmosféru a témata

Vyzdobte váš web tematickými prvky a připravte pro vaše zákazníky speciální vánoční nabídky. Lidé v období Vánoc často potřebují poradit a ulehčit výběr. Velké líbivé vizuály, filtrace produktů dle cílových skupin, dárková balení prostě fungují.

Jak můžete svým zákazníkům nákup před Vánoci ulehčit:

  • Připravte dárkové poukazy. Pro nakupující se jedná často o záchranu na poslední chvíli, nebo pokud si nejsou jistí co se bude obdarovanému hodit, líbit.
  • Výhodné sady produktů a dárková balení podpoří emocionální rozhodnutí k nákupu.
  • Připravte speciální kategorii pro Vánoční dárky, nebo vytvořte průvodce, který zákazníkům pomůže vybrat ten pravý dárek pro každého člena rodiny, či kolegu v práci.
  • Nabídněte vrácení zboží zdarma i po Vánocích.
  • Garantujte svým zákazníkům dodací lhůty, ať jsou klidní, že dárky budou mít doma včas.

5. Vžijte se do situace zákazníků 

Z důvodu růstu cen energií a všeho kolem nás ubývá zákazníkům peněz na zbytné věci. Vyjděte jim vstříc, uklidněte je a získejte si jejich důvěru.

  • Zvýrazněte akční nabídky a připravte jednotnou stránku pro jejich prezentaci.
  • U vyšších hodnot objednávek nabídněte rozložené splátky bez navýšení.
  • Propagujte klubový program s výhodami.

6. Oslovte staré známé pomocí remarketingu

Přilákejte zpět své staré zákazníky, oslovte vaše sledující na sociálních sítích, zaměřte se na zákazníky, kteří vložili zboží do košíku, ale nekoupili ho. Můžou to být také sledující a fanoušci vašich sociálních sítí nebo historičtí zákazníci, kteří u vás dlouho nenakoupili. Připomeňte jim, že vás znají. Respektujte odsouhlasené cookies :).

Neotálejte s přípravou, pomůžeme vám

Doba Vánoc klepe na dveře a je tak nejvyšší čas váš e-shop pořádně připravit. Pokud cítíte, že si s tím sami nevíte rady, nebo potřebujete jen ověřit, zda vám stávající poskytovatel dává to nejlepší, ozvěte se nám. Rádi vám pomůžeme a vy se tak budete moct soustředit na váš core business.

🎁 Dárek pro vás

Pošlete nám svůj e-mail a získejte případovou studii, ve které se dozvíte jak jsme na e-shopu mojadedra.pl zvýšili jednorázově objem objednávek o 10% optimalizací průchodnosti košíkem. 

Ozvěte se nám, těšíme se na spolupráci!

Šablona kontaktního formuláře

 

Máte nějaké dotazy? Kontaktujte nás.
Soubor byl úspěšně nahrán